יום "טעימות" בדולומיטים המערביים: טבע בשפע

אגם טובל על רקע רכס ברנטה

את יום הטעימות שלנו בדולומיטים המערביים התחלנו בביקור באגם טובל באזור שמורת הטבע של רכס Brenta .  מאגם טובל נסענו דרך מדונה די קאמפיליו לכיוון שמורת עמק ג'נובה (Val di Genova) ומפלי נארדיס. משם, ירדנו דרך העיירות פינזולו וטיונה לכיוון אגם לדרו. מאגם לדרו החביב נסענו לריבה דל גרדה.

מדובר ביום טיול עם טבע מדהים ונוף עוצר נשימה. אין לנו ספק שאפשר להעביר בלי כל בעיה שבוע עמוס בטיולי טבע חווייתיים באזור הדולומיטים. למרות שמדובר ביום עם המון נסיעות בהרים ובכבישים פתלתלים, כל רגע היה שווה זאת. עונג עמיתי!

כהרגלנו, יצאנו מהחווה בדרום האגם רק בסביבות עשר בבוקר ומשם, תוך כשעתיים וקצת הגענו לאזור של אגם טובל. היכן שניתן, סעו באוטוסטרדות מכיוון שזה חוסך זמן רב. לריבה דל גרדה הגענו בסביבות שמונה ושם אכלנו ארוחת ערב וטיילנו בסמטאותיה ובאזור הטיילת. לחווה הגענו לקראת חצות אחרי יום מקסים בטבע וערב כיפי בריבה דל גרדה.

אגם טובל (Lago di Tovel): טובל בירוק

אגם טובל: אגם Tovel הינו אגם קטנטן ויפה מאוד מוקף בעצים וביערות ירוקים ממש על שפת המים. אגם קטן עם מים צלולים, שצמרות העצים מסביב משתקפות בתוכו. הכל ירוק ושקט. מדי פעם נתקלים בזוג מטיילים הולך לאיטו מסביב לאגם. לאחר מנוחה קלה על שפת האגם המדהים הזה, התחלנו להקיפו ברגל במסלול הליכה קל ויפה, צמוד למים ובין העצים. לאחר שעשינו כשליש מהדרך במסלול המעגלי, התחיל גשם והחלטנו לשוב. מקום מצוין לטיול בטבע ולפיקניק רגוע על שפת האגם.

בדרך אל: הדרך מגרדה וצפונה לדולומיטים ובדולומיטים הינה טיול בפני עצמו: הכל ירוק ויפה, כפרים ציוריים על צלעות ההרים, ברקע  פסגות ההרים שעדיין מושלגות. פלגי מים ומפלים קטנים זורמים בינות לסלעים. טבע בשפע. אין המון אנשים והכל פסטורלי. מאידך, אם תחפשו מסעדה או חנות פתוחה בשעת הצהריים לקנות מצרכי מזון או שתיה, תתקלו בבעיה רצינית..

הגענו. היכן האגם? כשמגיעים לחניה של האגם, יש בכביש שלט אין כניסה וחץ שמפנה ימינה לחניה. כשפונים ימינה לחנייה, לא רואים את האגם. יש אומנם שלטי עץ עם הסברים, אבל לא באנגלית. כך שצריך דקה או שתיים להתאפס, או יותר פשוט, לשאול את הזוג האיטלקי הצעיר שבדיוק חזרו לחניה מהטיול באגם להיכן נעלם האגם... בקיצור, אחרי שחונים, יש לחזור לכביש וללכת ברגל מעבר לשלט האין כניסה. לאחר שתי דקות הליכה בעליה בכביש, בינות ליער, מתגלה לפתע האגם הקטן מצד שמאל.

אגם טובל

Val di Genova ומפל נארדיס (Cascata di Nardis): ולנו יש את הירדן ההררי והבניאס...

הגענו לכפר Carisolo ומשם, לפי השילוט, פנינו ימינה ממרכז הכפר ואז שמאלה לתוך השביל שהוביל לשמורה. הנוף שם מדהים ופראי. נכנסים קצת פנימה ואז נגלה המפל הראשון במלוא הודו. מסביב ערוץ נהר שוצף, יערות, פרות באחו והרים גבוהים מסביב. יש המון מסלולי הליכה בשמורה ונסענו מספר קילומטרים פנימה במקביל לנהר. נוף נהדר. מאחר ובאנו אחה"צ, לא היה לנו יותר מדי זמן לטיולי הליכה ולמעט עצירות וירידות תצפית מהרכב, את מרבית השמורה עשינו בנסיעה.

רצוי להקדיש לביקור שעתים, שלוש ואף יותר כדי לטייל ברגל בנחת למפלים וביער. יש בית קפה ובהמשך גם מלון מסעדה.