אגם אורטה ואורטה סאן-ג'וליו: יופי עתיק

האי סאן ג'וליו באגם אורטה

במהלך תכנון הטיול הייתה לנו דילמה רצינית האם לשהות ביומיים האחרונים של הטיול באגם מאג'ורה או באגם אורטה. בסופו של דבר ולאחר לבטים לא קלים, בחרנו באגם מאג'ורה בעיקר בגלל מיקומו המצוין של המלון בפלנזה וקרבתו לשוויץ. בדיעבד, אחרי שהות של חצי יום באגם אורטה ובעיירה העתיקה והמקסימה אורטה סאן ג'וליו, אנחנו מבינים שעשינו בשכל.

אגם אורטה הוא אגם מאוד יפה ולא גדול, שבמרכזו האי הקטנטן סאן ג'וליו. פרנסי ותיירני האגם משווקים אותו במודע כאגם שליו ורגוע יותר בהשוואה לאגם מאג'ורה "המסחרי". האמת, האגם אכן יפה ושליו ואורטה סאן ג'וליו ציורית להפליא, אך למשפחה עם ילדים אין מה לשהות שם מספר לילות. ואכן, רוב התיירים שראינו בסמטאות ובבתי הקפה הרבים היו מבוגרים מאוד וללא ילדים. מעבר לכך, המלונות נראים ישנים ואין גישה עם רכב למרכז העיר, הסגור למכוניות: לך תתחיל לחנות בחניון שבכניסה לעיר העתיקה ותיסחב עם הילדים והמטלטלים בבוקר ובלילה. עוד חסרון: האגם מרוחק יותר מיתר האגמים והאטרקציות מבחינת זמן נסיעה. אני מניח שלסופ"ש זוגי ורומנטי, אורטה סאן ג'וליו הינה אלטרנטיבה מדהימה, אך לא למשפחות עם ילדים. עוד הערה: מבחינת טווחי גילאי מטיילים באגמים השונים, גרדה הוא "הצעיר ביותר" מבחינת ריבוי משפחות עם ילדים קטנים בעוד שבמאג'ורה ובאורטה אוכלוסיית המבקרים מבוגרת הרבה יותר. כמעט ולא ראינו משפחות מטיילות עם ילדים בשני אגמים אלה.

בר-גלידריה מומלץ באורטה סאן ג'וליו: Antica-Latteria היא גלידריה מצוינת עם שוקו מדהים במגוון טעמים ותוספות (שוקולטה מדהימה עם תפוז וקינמון), גלידות טעימות וקפה מצוין. שירות אדיב ומהיר. מחירים סבירים בהחלט. הגלידריה נמצאת קרוב לכיכר המרכזית של אורטה סן ג'וליו. כשחוזרים מהכיכר הראשית לכיוון החניה, הגלידריה נמצאת בצד שמאל של הסמטה. כתובת: Antica Latteria. Piazza Ragazzoni 7, Orta San Giulio.

חניה: באורטה סאן ג'וליו אל תחנו בחניות הפתוחות והמרוחקות שהתשלום שם הינו מראש, אלא תמשיכו בנהיגה ממש עד לכניסה לעיר העתיקה. יש שם חניה מקורה שהתשלום שם הינו לפי שעות. מאחר והיינו כבר עם המזוודות בתא המטען של הרכב, חיפשנו חניה מוגנת, שניתן היה להצמיד את גב הרכב לקיר. החניה באורטה עלתה לנו 6 יורו למספר שעות.

אורטה סאן ג'וליו ואגם אורטה

אורטה סאן ג'וליו הינה פנינה יפהפיה וסמטאותיה העתיקות והצרות יפות להפליא. העובדה שהיא שוכנת על שפת האגם ויופיו של האי סאן ג'וליו ברקע רק תורמים לקסם שלה. תכננו לעלות להר הקדוש (Sacro Monte) אך במקום זה, הלכנו לאכול צהריים (בקצה הכיכר הדרומי מצאנו מסעדה חביבה עם ניוקי מצוין ואחלה לזניה) ואח"כ קינחנו בשוקולטות ובגלידות. חשבנו שיהיה נכון יותר לסיים את הטיול באיטליה עם משהו מתוק. משם, עם הטעם הטוב בפה, נסענו למלפנסה בדרכנו הביתה...