ורונה: יש חיים אחרי יוליה והם בהחלט יפים

במהלך הנסיעה מוונציה לחווה החקלאית שבה שהינו בארבעת הימים הבאים, עצרנו לביקור של מספר שעות בוורונה המקסימה. כשביקרנו, ירד גשם ולכן, התמקדנו רק במרכז העיר. ורונה מאוד יפה ולדעתנו, שווה בהחלט ביקור של חצי יום או לפחות 3 עד 4 שעות טיול נטו. נשמח לחזור אליה בעתיד משום שהרגשנו שרק טעמנו ממנה. אהבנו מאוד.

הארנה בוורונה

חניה בוורונה: למרות שלאורך כל הכביש שמוביל לכיוון מרכז העיר יש שילוט שמפנה לחניון המקורה של הארנה, החלטנו עקב הגשם לחנות קרוב ככל הניתן לפיאצה BRA ולארנה. ואכן, מצאנו ללא כל בעיה חניה ליד המדרכה ממש ממול הארנה והכיכר. החניה מוגבלת לשעתיים והמחיר לכל שעת חניה הינו 1.5 יורו. מאחר והחניה הייתה קרובה, ניגשתי אחרי שעתיים ופשוט הארכתי את החניה בתשלום לעוד שעתיים.

סיור במרכז ורונה: התחלנו את ביקורנו מהכיכר המרכזית של ורונה, Piazza Bra, ומהארנה. תכננו לבקר ולסייר בתוך הארנה, אולם כשהגענו לשם, גילינו כי המקום סגור לשעתיים עקב אסיפת עובדים, גם זה קורה בטיולים (מחיר הכניסה הינו 4 יורו)... לכן, טיילנו לאורך מדרחוב Mazzini היפה, מפיאצה Bra לכיוון רחוב קאפלו והמרפסת של יוליה. המדרחוב מאוד יפה ומשדר רמת חיים גבוהה, בעיצוב הבוטיקים וחנויות הביגוד וההנעלה האלגנטיות והיוקרתיות. במדרחוב הזה, אכלנו את הגלידות הכי טעימות באיטליה לטעמנו, בשתי גלידריות שונות, הנמצאות פחות או יותר אחת מול השניה וממוקמות בחלק שקרוב יותר לפיאצה ברה מאשר לרחוב קאמפלו. המרפסת של יוליה מאוד מתויירת וצפופה ומעבר לגימיק של ליטוף השד הימני (כן, כולנו רוצים הצלחה בחיי האהבה, אז כולנו ליטפנו...) ולסיפור לילדים על רומיאו ויוליה, המקום די סתמי. ביקור של חמש דקות ולא יותר. משם, חזרנו לאורך רחוב קאמפלו לכיוון כיכר Piazza dell Erbe היפה ועתירת הדוכנים, הפסלים והמזרקה ושל כיכר Signori, שבמרכזה פסלו של דאנטה והיא מוקפת במבנים ובארמונות עתיקים ויפים מימי הבינים. משם, סתם טיילנו להנאתנו בסמטאות ורונה היפות והתפעלנו מיופיה. הלכנו קצת לאורך הנהר וצפינו מרחוק בגשר Ponte Scaligero היפה, אך לצערנו, בעקבות הגשם שירד רוב הזמן, ויתרנו על הטיולים הרגליים שתכננו לכיוון המבצרים והגשרים שמעבר לנהר. כשחזרנו לכיכר BRA, הארנה כבר נפתחה אבל הגשם והרעב הטו את הכף וויתרנו על סיבוב בתוך האמפיתאטרון לטובת סיבוב מזון.

בורגטו: ללכת על המים

לטעמנו, בורגטו היה הכפר הכי יפה בו ביקרנו בכל הטיול. כפר שממש נמצא על המים (נהר Mincio זורם בתוכו) ורק תמונות יכולות לתאר את יופיו הציורי. מאחר והחווה שבה ישנו נמצאת במרחק כחמש דקות נסיעה מבורגטו (Borghetto), טיילנו שם פעמיים ואם היה לנו עוד זמן, היינו שבים שוב. הכל ירוק מסביב, פלגי מים בכל מקום, סמטאות עם בתים עתיקים וגלגלי מים גדולים לצידם, מספר חנויות (כולל חנות מדהימה של סבונים ודברי קטורת), בתי קפה ומסעדות ושביל לאורך ערוץ נהר המינצ'יו. לשבת על ספסל, לבהות במים ולתהות איך היופי הזה נשמר כך שנים כה ארוכות.

בורגטו , על המים

הכפר קטן מאוד ולא ניתן לאורחים להיכנס עם רכב. יש מספר חניונים ללא תשלום בכניסה לכפר וחניונים בתשלום בתוך הכפר. מאחר ומדובר במרחק הליכה של 2 דקות, חנינו בחניון ללא תשלום בכניסה לכפר (אחרי שחוצים את הגשר העתיק מוולג'יו סול מינצ'ו ופונים שמאלה). רק אחרי שמגיעים לשם, הולכים לאט וניצבים על הגשרון שבכפר, מרגישים את האווירה.

אם לא מצאתם אותו במפה (וזה קורה הרבה), הוא נמצא ממש מתחת לכפר Vallegio sul mincio (בוואלג'יו סול מינצ'יו יש סופרמרקט גדול וזול). אם מצאתם את וולג'יו, אתם ממש ליד... חשוב להדגיש כי למרות יופיו ואופיו של בורגטו, מדובר בכפרון קטנטן ולכן, אין צורך להקדיש לו זמן רב.

מסעדה מומלצת בבורגטו מסעדה מומלצת ויפה מאוד בכפר המדהים בורגטו עם אוכל מצוין היא Antica Locanda Mincio. הכל שם משדר יוקרה: האווירה המכובדת אך לא מלחיצה, עיצוב הפנים המרשים, הקירות עם התבליטים המצוירים, תקרת העץ, השולחנות והמבנה העתיק עצמו. לשמחתנו, המלצרים היו מאוד ידידותיים לילדים. זה בהחלט המקום לארוחת ערב רצינית בת מספר מנות ולא לנשנוש מהיר. כל מה שהזמנו היה טעים מאוד. למרות שהקופרטו עמד על 2 יורו לסועד, במסעדה הספציפית הזו, קיבלנו זאת בהבנה ואף בהצדקה. האמת שממילא החשבון נע סביב 100 יורו (אכלנו שם היטב, כולל מנות פסטה ומנות בשריות ותוספות ושתיה), אז ממילא היינו משאירים סכום דומה כטיפ. אם אתם מגיעים לבורגטו ויש לכם שעה-שעתיים פנויות, תתרווחו ותסעדו. הקטע המשעשע הוא שבזמן שהותנו במסעדה, 4 מתוך 8 השולחנות המלאים במסעדה אוכלסו במשפחות ישראליות. אנו הגענו בעקבות המלצות שקראנו בספר "המשפחה המטיילת" ובאתרי אינטרנט בינלאומיים ואני מניח שגם יתר הסועדים הישראלים... המסעדה נמצאת במרכז הכפר הקטנטן, כך שאין כל בעיה למצוא אותה. הכתובת היא: Via Buonarroti 12, Borghetto. Antica Locanda Mincio. טלפון: 0457950059