שווקי חג מולד בווינה

הגענו לווינה בשיא עונת "שווקי חג המולד"... שהינו בווינה במשך 7 ימים ו- 6 לילות, בין 28 לנובמבר ועד 4 בדצמבר 2013 ואני גאה לציין כי במשך אותם שישה לילות קסומים (וקרים) בווינה, הספקנו לבקר בלא פחות משבעה שוקי חג מולד (Christmas Markets in Vienna), לאכול ולשתות בהם, לחמם את הגוף והנשמה עם אלכוהול חם וטוב לסוגיו ו/או שוקו חם וטוב וכמובן, ליהנות מהמאכלים, להסתובב בין הביתנים והדוכנים, להשוות בין המוצרים והמיצגים שבדוכנים, ליהנות מהמוזיקה, מהצבעים, מהאורות, מהאווירה המיוחדת והמחממת וכן, גם לקנות פה ושם מזכרות וחפצי נוי הביתה... אגב, מאחר והביקור שלנו נפל על חג החנוכה, אז מעבר לעובדה שהדלקנו נרות חנוכה בדירה מדי ערב, הקפדנו גם לאכול דונאטס למיניהן וגם מאפי בצק עתירי שומן, כגון הלאנגוס (Langos), שהוא מאכל בצק מטוגן ושטוח, ובמה הוא מרוח? כמובן שבשום... תענוג!

שוק חג המולד ברחבת בית העירייהשוק חג מולד ברחבת בית העירייה  Rathausplatz

שוק חג המולד ברחבת בית העירייה Rathausplatz

מרבית שווקי חג המולד בווינה (Wiener Christkindlmarkt) פועלים החל מאמצע חודש נובמבר ועד לחג המולד ובסופו של דבר, די דומים באופיים, יופיים ובמרכולתם ועדיין, הם מהווים בילוי נהדר לשעות הערב בווינה. כדאי להקדיש כשעתיים בערך לכל שוק כזה, על מנת ליהנות ממנו ולספוג את החוויה והאווירה.. ראוי לציין כי מרבית שוקי חג המולד פתוחים ברציפות משעות הבוקר המאוחרות או שעות הצהרים המוקדמות ועד לשעות הלילה אבל לפחות עבורנו, הקסם שלהם הוא יותר בשעות הלילה, כשחשוך בחוץ והכל מואר ויפה וצבעוני מסביב.

מטבע הדברים, במרבית השווקים היו לא מעט דוכנים שמכרו בדיוק את אותם מוצרים וצעצועים שנראו כאילו הגיעו מאותו יבואן מסין וכן את אותם חפצי נוי, מזכרות לחג, חפצי דקורציה ותאורה שונים, פנסים דקורטיביים, סבונים ריחניים, נרות, תיקים מבד, צעיפים, עבודות קדרות וקרמיקה מלאכת יד וכדומה, אך למרות זאת, כן ניתן היה למצוא לעיתים דוכנים ובהם מוצרים עם נגיעות יותר מקוריות ויצירתיות וכן, גם איכותיות יותר, לפחות למראה העיניים שלנו... בכל מקרה, זה לא מפחית מעוצמת ההנאה ומהיופי והצבעוניות שכל הדוכנים הללו יוצרים ביחד. אגב, במאמר מוסגר, גם מי שטייל בשווקי פרובאנס שבצרפת לדוגמא וביקר ביותר משניים-שלושה שווקים ידע כבר לזהות את הדוכנים ומרכולתם המגוונת, שדי חזרו על עצמה ונדדו משוק לשוק. גם כאן, בסופו של דבר, למרות החגיגיות והמסורתיות, מדובר בקטע עסקי ומסחרי ולכן, סביר להניח שעסקים שונים, יצרנים, אמנים, סוחרים וכדומה התפרסו עם דוכניהם במקביל בכמה שווקים.

מבחינת היצע אוכל ושתיה, ניתן כמובן למצוא שם כמעט הכל, החל ממאפים מסורתיים, בייגלה גדולים, פיצות, נקניקים ונקניקיות, ערמונים, דונאטס (Krapfen בשפת המקומיים), קרפים ומאפים מתוקים ועוד מגוון מאכלים טעימים, משמינים ובלתי בריאים בעליל...  אבל בינינו, מי שמתכוון להגיע לשוק חג מולד ולספור קלוריות, עדיף שיישאר בבית עם הקלוריות wink... זה המקום והזמן לאכול טוב ולשתות טוב...

ביקרנו, אכלנו, שתינו, נהנינו, קנינו ובילינו בשוק חג המולד בכיכר העירייה (Rathausplatz), בשוק חג המולד בכניסה לארמון שונבורן (Schönbrunn), בשוק חג במולד ברחבת ארמון בלוודרה (Belvedere), בשוק חג המולד בכיכר אם-הוף (Am Hof), בשוק חג המולד בכיכר פריונג (Freyung), בשוק חג המולד בסטפנספלאץ  (Stephansplatz) ובשוק החורף Riesenradplatz בפארק פראטר. בנוסף, ביקרנו גם באירוע אחר, הקשור לחג המולד (WeihnachtsQuartier im MQ) והוא "לילות חג המולד ברובע המוזיאונים" וגם עליו ארחיב.

הכניסה לכל שוק חג המולד שביקרנו בהם היא כמובן בחינם. כל היתר, בתשלום כמובן... שנתחיל?

Tel Aviv_US 468x60

Vienna Christmas Market at Rathausplatz – שוק חג המולד של וינה ברחבת כיכר בית העירייה

שוק חג המולד ברחבת בית העירייה (Rathausplatz) פעיל ופתוח מדי יום מאמצע נובמבר (15 או 16 לנובמבר) ועד ערב חג המולד, בדרך כלל בין השעות 10:00 בבוקר ועד 21:30 בלילה או עד 22:00 בליל שישי ושבת (לילות סוף השבוע). מארגני השוק העניקו לו את השם "מופע הקסם של וינה" (Vienna Magic of advent, Wiener adventzauber).

זה היה למעשה שוק חג המולד הראשון שלנו בווינה ובפרספקטיבה של שבעה שווקי חג מולד בהם ביקרנו במשך הביקור בעיר, שוק חג המולד בראטהאוז-פלאץ (רחבת בית העירייה) היה אחד משני המועדפים שלנו.

השוק ממוקם שתיים-שלוש דקות הליכה מתחנת המטרו Rathaus ומדובר בשוק מאוד גדול, צבעוני וגם צפוף, עם עשרות רבות של דוכני וביתני אוכל ושתיה, דוכנים של מזכרות למיניהן, קישוטי חג, מתנות חג מולד, צעצועים וכדומה. בית העירייה מואר ויפה וכך גם העצים בפארק המקיף את רחבת בית העירייה משני צידיה, כאשר מאחורי דוכני האוכל והשתייה יש גם מספר מתקני לונה פארק קטנים לילדים וכמובן, איך לא? במות ועליהן הופעות של להקות שעושות שמח. מאוד אהבנו את השוק הזה והסתובבנו שם בערך שעתיים, אכלנו לא מעט סופגניות לסוגיהן, שתינו פונטש חם והיה כיף גדול.

לאתר הבית שלהם, נא ללחוץ כאן.

המון אור בשוק חג המולדעוד דוכן מזכרות ומתנותמזכרות בשוק חג מולד

דוכני מתנות ומזכרות בשוקי חג מולד בווינה

Christmas Market Schönbrunn Palace - שוק חג המולד בארמון שונבורן

למחרת, ביקרנו בשוק חג המולד של שונבורן וזאת לאחר ביקור בגן החיות של שונבורן ובפאלם האוז, בית הדקל (Palm House) היפה, שבמתחם ארמון שונבורן. בביקורנו הקודם ביקרנו בכל אתרי המתחם, כולל הארמון, אך על כך הרחבה בעמוד הרלוונטי, כאן.

בילינו שעתיים וחצי בערך בשוק חג המולד של שונבורן וראוי לציין כי הוא מרווח ונעים יותר משוק חג המולד שבראטהאוז (אם כי, הרבה יותר רחוק ממרכז העיר ומומלץ לשלבו לאחר ביקור במתחם שונבורן). אכלנו שם לא מעט מאפים ושתינו כמה וכמה משקאות ששימחו אותנו (כמובן, שרק אלה, עמרי ואני שתינו אלכוהול, בעוד שעמית, עידו ועפרי שתו בדרך כלל שוקו חם וגם פונטש חם ונטול אלכוהול)... ראוי לציין את הקייזר-פונץ', שזה פונץ' תפוזים עם שוט מחוזק של רום, את הגלוו-ווין (glühwein), שזה יין חם ואת פונץ התפוחים האלכוהולי הטעים. העיקרון בכל שווקי חג המולד הוא שאתה משלם פקדון על הכוס ומסתובב איתה כאוות נפשך, ממלא ומשלם על המשקה ובסוף הערב מזדכה על הכוס ומקבל חזרה את הפקדון הסמלי.. אגב, פונץ' חם עולה 3.5 אירו לכוס ואילו קייזר פונץ' עלה 4.2 אירו לכוס.. ואיך ניתן לשכוח את המרק החם והטעים (Bread soup bowl) בתך כיכר הלחם הפתוחה?

בנוסף לדוכני האוכל והשתיה, היו לא מעט דוכנים למימכר קישוטים ומזכרות לחג המולד ועבודות מלאכת יד וחפצי נוי ומה שהוסיף מאוד לאווירה החמה במקום היתה הופעה של הרכב ווקאלי מעולה שבמקביל לשירי כריסמס, ניגנו ושרו גם לא מעט להיטים ידועים, שירי סול וגוספל והשילוב של מוזיקה טובה עם כל הנורות הצבעוניות, האוכל והשתייה היה שילוב מנצח.

בשלב מסוים, בעודנו משוטטים בין הדוכנים, קלטנו שעפרי איבדה את הצעיף שלה ומאחר והיה קר, די התבאסנו. חשבתי שאולי הוא נפל לנו כשהצטלמנו בתוך שטח הארמון ליד הגנים. חזרתי לשם וניסיתי למצוא את הצעיף... נאדה, כלום... חיפשתי לאורך הדרך אותה עשינו פחות או יותר משער היציאה מהגנים לתוך השור ולא מצאתי. חשבתי לעצמי שלמחרת בבוקר נקנה לה צעיף צמר אחר באחת החנויות בווינה אבל לפתח נתקלו עיניי בדוכן מודיעין. מה יש לי להפסיד? ניגשתי ושאלתי את הבחורה הצעירה עם החיוך הענקי האם מישהו מסר לה במקרה צעיף צמר של ילדה קטנה ולמרבה הפתעתי ושמחתי היא ענתה בחיוב ושלפה לי אותו מתוך קופסא "מציאות ואבידות" שהיתה מונחת מאחוריה... מי היה מאמין? היא אמרה שמישהי באה ומסרה לה את זה לפני מספר דקות.. הודיתי לה בחום, מיהרתי להחזיר את הצעיף לעפרי (שלדעתי די התבאסה כי למרות הקור, היא העדיפה להסתובב בלבוש קליל ונטול צעיף, מעיל וכפפות) והלכתי לארגן לעצמי עוד כוס יין חם.. הגיע ליwink

שוק חג המולד ברחבת הכניסה לארמון שונבורן (Christmas Market Schloß Schönbrunn) פעיל ופתוח מדי יום מהשבוע השלישי של נובמבר (22 או 23 לנובמבר, בדרך כלל) ועד לאחר חג המולד (26 בדצמבר), בדרך כלל בין השעות 10:00 בבוקר ועד 21:00 בלילה. לאתר הבית של שוק חג המולד ברחבת ארמון שונבורן, נא ללחוץ כאן.

דוכן בשוק חג המולד בשונבורן          מופע בשוק חג המולד של ארמון שונבורן     דוכן בייגלה בשוק חג המולד

דוכנים והופעה בשוק חג המולד בארמון שונבורן

Freyung Altwiener Christkindlmarkt - שוק חג המולד בכיכר פרייונג
Am Hof Advent Market - שוק חג המולד בכיכר אם-הוף

שוק חג המולד פרייונג (Old Viennese Christmas Market Freyung) ממוקם, כשמו, בכיכר פריונג בעלת צורת המשולש בלב ה- Innere Stadt שברובע הראשון של וינה, מרחק של כמאתיים מטר בלבד משוק חג המולד בכיכר אם-הוף (Am Hof) הסמוכה ומרחק של 400-500 מטרים מצפון מערב לכיכר Michaelerplatz הידועה.

כיכר אם הוף (Am Hof) קרובה מאוד לכיכר פריונג והיא נמצאת במרחק של 150-200 מטרים, שתיים שלוש דקות הליכה בלבד, ממערב לכיכר היהודים (Judenplatz), שם נמצא המוזיאון היהודי (Museum Judenplatz) ומוצבת אנדרטה לזכר רבבות יהודי אוסטריה אשר נרצחו על יד הנאצים בזמן השואה. להרחבה עליהם בעמוד "הזווית היהודית", נא ללחוץ כאן.

מאחר והשוק של פריונג צמוד לשוק חג המולד של אם-הןף, מומלץ לבקר בשניהם באותו ביקור. ממילא, הדוכנים פרוסים לאורך המדרכות ומסביב לכיכרות. לכן, אני מתייחס כאן לשני השווקים הללו כאל ביקור אחד, למרות שמדובר בשני שוקי חג מולד נפרדים.

מכל שוקי חג המולד שביקרנו בהם בוינה, הרי שבהקשר של מגוון, יופי ואיכות מזכרות, קישוטים לבית, חפצי אמנות, חפצי נוי, קישוטי זכוכיות (Glass decorations), מוצרי קדרות וקרמיקה (Ceramics) ועבודות מלאכת יד (Handicrafts) וכדומה, בעינינו, שני שוקי חג המולד של אם-הוף ופרייונג התבלטו לטובה בהקשר הזה עם לא מעט דוכנים וביתנים יפים ובהם מזכרות מסורתיות, מתנות יפות, חפצי נוי, יצירות אמנות, תיקים מבד ומוצרי סידקית, נרות ריחניים, סבונים, שרשראות וחפצי תאורה דקורטיביים לקישוט וכדומה. רכשנו משם לביתנו מספר מזכרות וחפצי נוי, באווירת הכריסמס.

כן, כמובן שהיו גם דוכני אוכל ושתיה לתדלוק הגוף והנשמה וגם כאן היו מספר מופעי רחוב. אגב, בשיטוטים בין שני השווקים הסמוכים האלה נכנסנו לפסאז' קטן ויפה של חנויות, שהיה משוט להפליא באווירת החג והיתה שם בחורה שהפליאה לנגן על נבל וזה נראה לנו חלק בלתי נפרד מאווירת שוק המולד, למרות שבהחלט היה נפרד ולא קשור... הפסאז' נקרא Ferstel Passage והוא ממוקם ממש מדרום לכיכר פריונג, מצד ימין של הכביש, כאשר צועדים מפריינוג לכיוון אם-הוף.

שוק חג המולד של פריונג (Old Viennese Christmas Market Freyung) פעיל בדרך כלל מתחילת השבוע השלישי נובמבר ועד ערב חג המולד, בין השעות 10:00 בבוקר ועד 21:00 בלילה. לאתר הבית שלו, נא ללחוץ כאן.

שוק חג המולד של אם-הוף (Am Hof, Am-Hof advent Christmas Market Weihnachtsmarkt) פעיל בדרך כלל בין 14 בנובמבר ועד 23 בדצמבר, כפי שניתן לקרוא באתר הבית שלו כאן.

ערמונים בשוק חג מולד בווינהקראפפן - הגרסה הווינאית לסופגניות חנוכה בשוק חג המולדשוקו חם עם קצפת בשוקי חג המולד בווינה

קשה לצאת רעבים וצמאים משוקי חג המולד בווינה

Christmas Village at Belvedere Palace - כפר חג המולד בארמון בלוודרה

בדיוק כמו במקרה של הביקור בשוק חג המולד של שונבורן, גם בשוק חג המולד של בלוודרה ביקרנו לאחר ביקור בארמון בלוודרה המקסים (Schloss Belvedere), על שני חלקיו, ולא הגענו במיוחד.

שוק חג המולד של בלוודרה, או כפי שהם מכנים אותו "כפר חג המולד בארמון בלוודרה", ממוקם ברחבה ממש מול חזית חלקו העליון (Upper Yard) של ארמון בלוודרה, נושק למדרגות הכניסה לארמון ובסמוך לקופות הכניסה למוזיאון ומול השער הגדול (יש שם גם שער צדדי, קרוב יותר, מהרחוב הסמוך, רחוב פרינץ אוגן). שוק נחמד, חביב, בעיקר עם דוכני אוכל ושתיה. יותר קטן ואינטימי. השקענו שם כ- 14 אירו בשתיית פונטש ושוקו חם והסתובבנו כחצי שעה לערך בין הדוכנים. גם כאן, פונץ' תפוזים עולה 3.5 אירו וכך גם יין חם. אגב, פונץ' לילדים (Kinderpunch) עולה 2.80 אירו ותה עם רום עולה 3.2 אירו. כשהיינו שם, לקראת סוף הערב ישבנו לשתות יין חם ועפרי הקטנה שלנו שתתה לה שוקו חם עם קצפת וכאשר היא סיימה לשתות, היא הסתכלה עלינו, התרוממה מהכיסא ואמרה לנו: "היינו פה??...". יענו, בואו נמשיך הלאה, מיציתי את המקום wink...

אם נמצאים שם, בביקור במוזיאונים של ארמון בלוודרה (שלטעמנו, לאחר הפעמיים שהיינו שם, גם באפריל 2011 בזוג וגם בדצמבר 2013 עם הילדים, זה ביקור מומלץ מאוד), כדאי לתזמן כך שיוותר זמן לביקור בשוק חג המולד שלהם, אבל במידה ולא, אפשר לדלג עליו, לא בגלל שהוא לא יפה ומואר וחגיגי (הוא גם וגם וגם), אלא בגלל שהוא מרוחק יותר וההגעה אליו מורכבת קצת יותר ממרכז וינה... ניתן להגיע בתחתית, חשמלית (Tram) או אוטובוס. יצא לנו להגיע לארמון בלוודרה פעמיים, פעם באוטובוס ופעם בחשמלית. בשני המקרים ירדנו בתחנת Hauptbahnhof ומשם הולכים ברגל 6 עד 8 דקות, עד לכניסה הראשית לחלקו העליון של ארמון בלוודרה.

ארמון בלוודרה נמצא ברחוב פרינץ אוגן מספר 27 (Prinz Eugen-Strasse 27 - 1030 Vienna), כאשר שוק חג המולד של בלוודרה יהיה פתוח השנה (2014), בין התאריכים 21 בנובמבר ועד 23 בדצמבר. בימים שני עד שישי פתוח בין 11 בבוקר ועד 9 בלילה ואילו בימי שבת וראשון פתוח משעה 10בבוקר ועד 9 בלילה. לאתר הבית, נא ללחוץ כאן.

הערה חשובה: כאשר המוזיאונים בארמון בלוודרה התחתון והעליון נסגרים בשעות הערב, לא ניתן לחזור מארמון בלוודרה התחתון לכיוון הארמון העליון ולכיוון שוק חג המולד שנערך שם ויש צורך להקיף למעשה את המתחם כדי להגיע לאחד משני השערים של ארמון בלוודרה העליון. שער היציאה מהארמון התחתון נמצא ברחוב Rennweg וצריך לחזור דרך כיכר Schwarzenbergplatz ורחוב פרינץ אוגן. מדובר בהליכה של בערך עשרים דקות (במקום שלוש-ארבע דקות במצב רגיל, כאשר יורדים דרך גני בלוודרה המפרידים בין שני הארמונות) וכקילומטר וחצי. לא תענוג גדול, אם זה בסוף היום...

Christmas Market at Stephansplatz – שוק חג המולד בסטפנס-פלאץ

כל אזור קתדרלת סנט סטפן (St. Stephen's Cathedral) מקושט, מואר וחגיגי בתקופת טרום חג המולד ומה יותר טבעי מלמקם במקום ההומה הזה, בלב העיר הפנימית (Inner City) של וינה, שוק חג מולד עם דוכנים וביתנים ססגוניים?

ביקרנו שם לאחר ביקור בקתדרלת סטפן ועלייה למגדל הצפוני ולפעמון שם. אותו עקרון כמו יתר שוקי חג המולד. כלומר, דוכני אוכל ושתיה לצד דוכנים למכירת מוצרים, מזכרות וחפצי נוי וקישוט לחג המולד. הדוכנים ממוקמים ברחבה שבין הקתדרלה לבין סמטת Churhausgasse הסמוכה.

השוק פעיל מיום 15 בנובמבר ועד 23 בדצמבר, מדי יום, ברציפות בין השעות 11 בבוקר ועד 21 בלילה. לאתר הבית של שוק חג המולד בכיכר סטפן (Weihnachtsmarkt am Stephansplatz), נא ללחוץ כאן.

פוגשים את מוצרט בשוק חג המולד בשונבורן?מיכל יין חםמרק בכיכר לחם בשוק חג המולד בשונבורן

Winter Market at Riesenradplatz  - כפר חג המולד ברייזנראדפלאץ (ליד פראטר ומוזיאון טוסו)

בסוף יום הביקור המהנה שלנו בפארק פראטר (Prater), על שפע מתקניו, ביקרנו גם במוזיאון טוסו (Madame Tussauds), הנמצא סמוך לכניסה למתחם הפארק. במרחב הפתוח של Riesenradplatz, בין מוזיאון טוסו לבין הגלגל הענק הידוע של פראטר (Riesenrad, Ferris Wheel), ניצבו להם כמה דוכנים וביתנים עם מתנות ומזכרות מסורתיות לחג המולד וכמובן, עם דוכני אוכל ושתיה. שוק חג מולד קטן יחסית ואם לא נמצאים שם, אין צורך להגיע במיוחד. הייתה שם צעדה לקראת ערב עם דמויות מחופשות, כנראה בהשארת חג המולד בעולם הנוצרי, שיצרה ענין וצחוק בקרב המקומיים... היו שם גם הופעות מוזיקליות של להקות שניגנו מוזיקת נשמה ופופ.

השוק פעיל מיום 22 בנובמבר ועד 6 בינואר, שבעה ימים בשבוע עד השעה 22:00 בלילה, כאשר בימי שבת וראשון הדוכנים נפתחים בשעה 11:00 בבוקר ואילו בימי חול הם נפתחים בשעה 12:00 בצהרים. לאתר הבית של שוק החורף של (Wintermarkt am Riesenradplatz), נא ללחוץ כאן.

מיסטר לאנגוסלאנגוס לכולםעפרי והלאנגוס

WeihnachtsQuartier im MQלילות חג המולד ברובע המוזיאונים

ביקרנו גם בשוק חג המולד ברובע המוזיאונים (Museumsquartier) של וינה, ברובע שבע. לא מדובר בשוק חג "מסורתי" בסגנון שוקי חג המולד שצוינו לעיל, אלא במשהו אחר, יותר אלגנטי... יש שם מתחם בנוי, אולם גדול, הנקרא Arena21/Ovalhalle, ובסוף השבוע האחרון של נובמבר היו שם תצוגות של מעלה ממאה מעצבות ומעצבים שהציגו מיצגים שונים בהשראת חג המולד, פריטי אופנה וביגוד, תכשיטים, מוצרי זכוכית וקרמיקה אמנותיים, חפצים דקורטיביים לבית ואלמנטים של יצוב פנים. מאוד אלגנטי, קלאסי, סטייליסטי וכן, גם יקר... האירוע נקרא WeihnachtsQuartier, כלומר "לילות חג המולד של הרובע"...  בחוץ היו ביתנים מקורים בצורת איגלו עם אוכל ושתיה ושוב, הסגנון היה פחות עממי ומסורתי ויותר אופנתי וסטייליסטי... כשהגענו, כבר היו בשלבי התקפלות ולכן, לא מצאנו שם משהו לאוכל... מה שכן, בעוד אלה, עמית ועפרי נהנו להסתובב בין התצוגות היפות שם, עמרי, עידו ואני תפסנו "פינת בנים" והשקפנו על העניינים מהצד.. אה, כמובן, בכל זאת מבנה יפה, יש גם שירותים נקיים ובחינם... לא פחות חשוב smiley...

לאתר הבית שלהם, נא ללחוץ כאן.

כרטיסים וחבילות לאירועי ספורט בכל העולם

בשוק חג המולד של פרייונגבשוק חג המולד של פרייונג

בשוק חג המולד בפרייונג

בשורה התחתונה

בשורה התחתונה, ביקרנו בלא פחות משבעה שוקי מולד בוינה, במהלך שהותנו בעיר ובסופו של דבר, רובם ככולם די דומים באווירה, בסגנון ובמגוון הדוכנים והאירועים. כתיירים בווינה, ביקרנו שם בעיקר בערבים ובלילות הקרים, כאשר הכל מואר, יפה, צבעוני ושמח. שני שוקי חג המולד שהכי אהבנו היו אלה שבכניסה לארמון שונבורן (Schönbrunn) ובכיכר העירייה (Rathausplatz), אם כי כדאי בהחלט לבקר גם בשוק חג המולד בכיכר אם-הוף (Am Hof) ובשוק חג המולד בכיכר פריונג (Freyung) בשל סמיכותם זה לזה ומיקומם במרכז הרובע הראשון והעיר העתיקה של וינה. אם בכוונתכם ממילא לבקר בארמון בלוודרה, שווה לתזמן את הביקור בשעות אחה"צ והערב, כך שעם סגירת המוזיאונים בבלוודרה התחתון ובבלוודרה העליון תוכלו לבקר גם בשוק חג במולד ברחבת ארמון בלוודרה (Belvedere)... בכל מקרה, מומלץ בחום לאכול ולשתות בשוקי חג המולד הללו, כי זה חלק מהעניין...

כמובן שאין צורך או חובה לבקר בכולם, אולם בלילות וינה הקרים, כשאין גשם בחוץ, זו דרך נהדרת לסיים את הערב, בין אם לפני ארוחת ערב או לאחר ארוחת ערב טובה... ואם יש הופעה טובה, אז בכלל שמח לעיניים ולאוזניים ועם כוס יין חם ביד או קייזר פונץ', לא צריך יותר מזה...

רק בשמחות!
אורן

עוד תמונה מהשוק באם הוףדוכן שתיה בשוק חג המולד אם הוףשוק חג המולד באם הוף

בשוק חג המולד אם הוף

אני מקווה כי המידע בעמודים השונים של האתר, כמו גם התשובות בפורום של האתר, מועילים ומסייעים לך בתכנון טיולך. אם בכוונתך להזמין טיסות, לינות ורכבים דרך אחד מהאתרים המופיעים בעמוד זה ובעמודים אחרים שבאתר, אשמח אם הזמנתך תבוצע דרך אחד הקישורים הרלוונטיים המופיעים כאן לעיל או ברשימת הקישורים המלאה בעמוד "קישורים שימושיים", כאן.